De digitale vraagbaak voor het wiskundeonderwijs

home |  vandaag |  gisteren |  bijzonder |  gastenboek |  wie is wie? |  verhalen |  contact

HOME

samengevat
vragen bekijken
een vraag stellen
hulpjes
zoeken
FAQ
links
twitter
boeken
help

inloggen

colofon

  \require{AMSmath}

Reageren...

Re: Hoe verdeel ik een cirkel in 120 stukken

Nee, 10 + - 9 = 10 - 9
Dus: + - = -

Antwoord

Ah.. ik snap 't... In plaats van '+-' kan je '-' lezen en in plaats van '--' kan je '+' lezen, dat soort dingen... De vraag is of je dat moet willen. Misschien moeten leerlingen toch voldoende gelegenheid krijgen echt te begrijpen (met de heks bijvoorbeeld) dat het optellen van een negatief getal hetzelfde is als aftrekken van een positief getal en dat het aftrekken met een negatief getal hetzelfde is als optellen van een positief getal. Wat (als je dit zo opschrijft) een hele mond vol is... Anders geformuleerd, wiskunde is geen tekstverwerken! Maar toch bedankt, ik ben blij dit nu is opgelost, ook al was het een vraag uit 2001

P.S.
Een leerling die zegt 'plus en plus is dat plus' zit wel heel erg dicht bij de afgrond! Een maand later wordt dat dan toch 12-8=-4 want plus en min was toch min?

Gebruik dit formulier alleen om te reageren op de inhoud van de vraag en/of het antwoord hierboven. Voor het stellen van nieuwe vragen kan je gebruik maken van een vraag stellen in het menu aan de linker kant. Alvast bedankt!

Reactie:

Klik eerst in het tekstvlak voordat je deze knopjes en tekens gebruikt.
Pas op: onderstaande knopjes en speciale karakters werken niet bij ALLE browsers!


áâæàåãäßçéêèëíîìïñóôòøõöúûùüýÿ½¼¾£®©




$\mathbf{N}$ $\mathbf{Z}$ $\mathbf{Q}$ $\mathbf{R}$ $\mathbf{C}$
Categorie: Vlakkemeetkunde
Ik ben:
Naam:
Emailadres:
Datum:17-5-2024